Specjaliści zajmujący się reklamą i marketingiem podejmują się coraz większych wyzwań, by tylko pokonać konkurencję w walce o pozyskanie możliwie jak największej liczby potencjalnych klientów. W wielu przypadkach nawet największe reklamy zrealizowane z wielkim rozmachem w najlepszych środkach masowego przekazu nie zawsze przynoszą oczekiwany rezultat. Zdarza się, że wielki nakład finansowy na kampanię reklamowy przynosi mniejszy zysk, aniżeli tanie ulotki rozdane w miejscu skupienia dużej liczby przyszłych klientów.
Zasada Pareto w dziedzinie reklamy
Tytułowa zasada Pareto sprawdza się również w reklamie. W tym wypadku można powiedzieć, że w niektórych przypadkach 20% nakładu finansowego na działania marketingowe przynosi 80% zysków. Oczywiście sytuacja ta może mieć miejsce również w odwrotnej wersji, kiedy to 80% środków finansowych zainwestowanych w reklamę skutkuje osiągnięciem zysków wyłącznie na poziomie 20%.
Biorąc pod uwagę powyższe założenia, nietrudno zauważyć, że każde przedsięwzięcie podjęte na drodze wypromowania firmy, powinno być dokładnie przeanalizowane i zaprojektowane. Nie wszystkie gadżety reklamowe przyniosą ten sam skutek, a także nie każda reklama telewizyjna dotrze do właściwych adresatów.
Dobór gadżetów reklamowych
Aby dotrzeć do odpowiedniej grupy potencjalnych klientów i przekonać ich o wysokiej jakości promowanych produktów, trzeba odpowiednio dobrać metody reklamy. W przypadku, gdy głównymi narzędziami mają być gadżety reklamowe, powinny być one odpowiednio dostosowane do rodzaju klientów. Inny rodzaj prezentów marketingowych powinno się zastosować względem małych dzieci, a inny rodzaj względem poważnych biznesmenów. W pierwszym przypadku powinny być one wesołe, śmieszne, kolorowe i nawiązujące do ulubionych dziecięcych bohaterów, zaś w przypadku ważnych kontrahentów konieczne jest gadżety reklamowe były wyjątkowo ekskluzywne. Mogą nimi być markowe pióra, alkohole i skórzane portfele. Odpowiedni dobór gadżetów może przynieść wysoki poziom zysków w porównaniu z niewielkim nakładem finansowym na przeprowadzoną kampanię reklamową.